mitt lilla hjärta är två år!!

Så har skruttungen gått och blivit två år!! Det är helt sjukt va fort tiden går. ...som alla ALLTID säger..(tjat tjat) Lite smått stressad morgon när vi skulle bjuda på grill-lunch kl:12. Allt började så bra, och jag skämtar inte men i samma tanke som jag tänker..oj vad bra allt går- när jag står och bakar tårtan- så häller jag i sockret i 6 äggvitor INNAN jag ska vispa dom hårt till maräng...ehhh,,,Ullis,,mamma,,,ni vet, Elvys goda tårta. Shit,,lite smått panik o svordommarna flyger. Bara att hälla ut. Lyckligtvis hade jag exakt 6 ägg kvar i kylen. Vid andra knäckningen kommer ägg-gulan med in i bunken och går ej att rädda upp,,,trust me---Chay gjorde ett tappert försök. Vid detta laget kände jag mej totalt tjutfärdig och svettig.... 2h kvar tills alla gäster och det var sallader och couscous o barnlunchen mm mm som skulle fixas. Ballonger skulle blåsas och huset såg ut som ett bombnedslag---trots storstädning två dar innan...suck. MEEN,,allt blev ju bra till slut! Nya ägg inköptes fort i närbutik. (Chay slog väl rekort i 100m sprint fram och tillbaka...) Janet, min kära granne kom lite tidigt och kunde hjälpa med det sista. Alla 22pers + 6barn verkade trivas och barnen tjöt bara ett par gånger var. Vädret var underbart med +29 o moln/sol och min hemgjorda fiskdamm blev en hit!! haha Skitkul ju!! mer bilder finns att se på FB http://www.facebook.com/album.php?aid=112257&id=669326828&l=3fa309212d

Kommentarer
Postat av: Charre

hihi. Bra jobbat darling. I know that stress feeling..varför blir det alltid så???..precis som på gamla goda tiden när vi tänkte att nu sätter vi oss ner färdig sminkade och på klädda med partykläderna med varsin nice drink innan alla andra kommer...det hann man aldrig....

2009-08-31 @ 15:06:37
Postat av: Ullis

Åhhhhhhh...lilla gullungen så fin hon är vid tårtan! Hoppas att ni hade en bra dag. Ehhh...litesvettisch under armisch vid tårtbaket..;0)..haha.. Man brukar vara skapligt trött på kvällen efter en sådan dag..eller?!...Tack för inbjudningskortet till kalaset. Vi hade gääääärna kommit, men det Fredrik Reinfeldts, Viktoria och Daniels och Blondinbellas privatplan var redan uppbokade i lördags, men vi gjorde vad vi kunde... Däremot var vi på Kolmårdens djurpark hela dagen, hela familjen, och sa typ 243 gånger..."åhhh det här skulle Summer älska"...

Pussar i massor!!!!

2009-08-31 @ 18:10:11
Postat av: Syster

Åhhhhhhh...lilla gullungen så fin hon är vid tårtan! Hoppas att ni hade en bra dag. Ehhh...litesvettisch under armisch vid tårtbaket..;0)..haha.. Man brukar vara skapligt trött på kvällen efter en sådan dag..eller?!...Tack för inbjudningskortet till kalaset. Vi hade gääääärna kommit, men det Fredrik Reinfeldts, Viktoria och Daniels och Blondinbellas privatplan var redan uppbokade i lördags, men vi gjorde vad vi kunde... Däremot var vi på Kolmårdens djurpark hela dagen, hela familjen, och sa typ 243 gånger..."åhhh det här skulle Summer älska"...

Pussar i massor!!!!

2009-08-31 @ 18:11:37
Postat av: mum

Vilken jättefin tårta. Jag var ju nästa med på kalaset på S födelsedag.Tur att din man är såååå snabb i benen och att ni har nära till affären.Jaa, man undrar ju varför det blir så galet

Love you

2009-09-01 @ 12:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0