Äntligen hemma!

Vet inte vart jag ska börja. Men det är såå himla skönt att äntligen vara hemma! Jag känner mej riktigt glad o tycker det är så kul att va hemma i mitt hus och hos Chay. Chays föräldrar har varit här hela em och lekt med Summer när Chay åkte och tränade. Innan dess var summer som en fästing på pappa hela dagen. Och mej vill hon knapt se...hmmm undrar varför.. Undrar om det är för att hon i stort sett suttit fast PÅ mej i 100h käns det som. Resan hem var en typ..mardröm... Ok, första trippen från Helsingfors till HongKong not so bad. Fick ett extra säte och hade träffat en annan svenska mamma med en flicka. Så vi pratade lite och Sum lyckades sova lite på det andra sätet med huvudet i mitt knä och fötterna uppe på damen brevid.. Sen var det Hong Kong airport 5h utan min vagn som oxå skulle mellanlandat där. Men nej då. Klockan var 00:30 svensk tid utan vagn med ett gaaanska trött barn. Tur att Sara och Liv fanns där, så vi höll sällskap och barnen lekt lite ihop mellan stolarna. Sen skilldes vi åt, för jag ville ju besöka Disney Store. Dock är man ju lite mör runt 04-tiden, så det blev inte så mycket inköp med en trött, hängig o gnällande Summer. Hon somnade snabt i min famn så jag fick bära henne, tung ryggsäck och två påsar, vad som kändes en mil, till gate nr70. Trodde armarna skulle gå av -men det är konstigt vad mycket man kan klara av när man måste-!! Väl på planet med lite bärhjälp vaknar Summer och vill absolut inte sitta kvar i mitt knä. Vi blir sittandes i 90min utan att flyget startar pg av att ac'n inte funkar. Summer gråter, skriker i panik och slår på mej, och det är inget jag kan göra. Det var 40+...kändes det som, och svetten bara rann på oss båda. Efter 1h hög gråt somnar hon av ren utmattning på mej, och då har jag grinat lite själv. Tyckte såå synd om henne och det fanns inget jag kunde göra. Sen att folk runt omkring säkert tyckte det var asjobbigt sket jag fullständigt i. Det var alltså HELT fullbokat på planet. Så hon satt i mitt knä i 10h. Sov om vartannat och tittade lite på tv'n. Brickan gick knapt att fälla ut, så ätandet blev sådär. På detta bajsar hon, och det kommer ut över hela hennes rygg och byxor. Inte helt enkelt att få bort allt på dessa mega toaletter...suck.. Kläder i påsar och på med nytt. Kändes som nåt luktade bajs resten av resan. 4h kvar och jag känner nåt varmt sprida sej i mitt knä. Tänkte att nej gode gud..det kan inte vara sant. Men gud var inte på sitt goda humör just då, så jag blev HELT nerkissad. Not kidding. Det droppad från byxorna. Hela sätet och mina byxor-såg ut som JAG kissat på mej både fram o bak, och hennes byxor. In på toan igen och ta massa servetter och försöka torka torka. Grinad lite igen,,,nu oxå inte sovit på 24h,,och tänkte att aldrig ALDRIG i mitt liv att jag flyger själv igen med barn. Med detta råd avslutar jag för denna gång. Kan dock tillägga att hon fick ett frispel igen när vi landat och tjöt o grät och ville både bli buren och inte buren,,,medans jag försökte fylla entry-card och bära väskor. Dom tyckte så synd om mej i tullen så jag fick gå före alla hela tiden. Nice!! Sen med tårar pappa pappa äntligen,,,Chay Chay äntligen!!!

Kommentarer
Postat av: Bengt (Charres farsa)

That was rea

2009-07-17 @ 21:08:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/333/
Postat av: Bengt (Charres farsa)

That was rea

2009-07-17 @ 21:08:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/333/
Postat av: Bengt (Charres farsa)

That was reaaly a trip! Jag kan bara känna igen mig på något sätt som den fembarnsfar jag trots allt är. Det känns som jag flera gånger hamnat i liknande situationer, men det grejar sig fast man inte tror det. En sak är ju att ställa ett barn med shit all over in the shower, but on a small toilet in an airplane - not very good. Ok skönt vara hemma förstår jag!



Själva har vi grillat här i Linköping - bara Yvonne och jag. Kidsen är ju spridda över landet och har fullt upp denna julikväll, men vi firar Yvonnes semester som börjar nu (jag har redan haft en vecka i stan). Idag städade jag badrummet i över två timmar (kan inte fatta att det tog sådan tid), men då ingick rengöring och desinfektion av bubbelpool samt utrenssning av massaor av Amandas saker. Hon har ju - som du kanske vet - flyttat hemifrån och ihop med VIktor till Engelbrektsgatan 7 B i Vasastan (kanonläGE MED MINDRE ÄN 5 MIN TILL sTORA tORGET OCH TVÅ MINUTER TILL rESECENTRUM)- nU RÅKADE JAG VISST TRÄFFA cAPS lOCK MEN HOPPAS DU KAN LÄSA ÄNDÅ!



Ha det bra till nästa gång missishews/kram! Bengan

2009-07-17 @ 21:18:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/333/
Postat av: Anna

Darling babe!



ja du jag fick tårar i ögonen när jag läste, att det bara ska bli så...of course???



Skönt att vara hemma då =) kommer att följa dig på bloggen.



STOR Kram

2009-07-20 @ 20:05:24
Postat av: Anna maria

Oj oj oj oj säger jag bara. När jag åkte tåg hem med Linn själv i söndags tog det 6 timmar istället för typ 2... men jag ska inte gnälla. Har i alla fall tänkt på er resa och hållt tummarna men det hjälpte visst inte. Du måste varit helt färdig! Var så roligt att få se er två gånger i alla fall i sommar. Tänker på er ofta. Massor av kramar till er alla tre. Jag kommer läsa din blogg. Roligt! Puss och love

Anna Mia

2009-07-21 @ 13:25:22
Postat av: Jenny Henriksson

Jag instämmer med "Anna" (Hermansen??) ovan - fick tårar i ögonen när jag läste om hemresan. Men som sagt, har man inget val så grejar man ju de tuffaste situationerna på nåt vis... men jag förstår om diu inte har lust att sätta dig på ett plan själv med Sum inom närmsta framtiden. Puss & kram på dig Super-mamman!

2009-07-22 @ 23:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0