sökt jobb...hmmm

Jaha, nu har det gått ett par dagar sen jag bloggade. Det är ju lixom inte alltid man har tid... Har varit på mammagruppsträff både måndagen o tisdagen och ska snart till parken för att träffa dom svenska mammorna me barn. Jag föstår inte hur upptagen man kan va!? Jag känner att jag längtar efter att ha nåt jobb att gå till nu. Käns som jag lekt enough. Måste få börja anstränga hjärnan lite oxå. Har faktiskt skickat in en cv till IKEA och sökt ett jobb där. Förra veckan. OCH nu kan jag ju givetvis inte fatta att dom inte ringde redan dagen efter och sa att -JA men vist! Det är ju DEJ vi letat efter i alla år. HÄR---bra jobb med överbetald lön!! Men det har dom alltså inte gjort, och nu tvivlar jag på att jag nånsin kommer få nåt mer jobb.. Knäckande,,,själförtroendet är ju inte direkt på topp efter 2år hemma. Nehej,,bäst att göra sej iordning för dagens utflykter. Måste bara säga att vintervädret här är sjukt fint......ifall nån undrar... (+22o sol var eviga dag....)

Kommentarer
Postat av: ullis

Lugn, lilla syster yster...Du kommer att få världens bästa jobb framöver. Jag bara vet det. För vem skulle INTE vilja anställa dig?! Jag bara undrar... Ange mig som referens..hehe..."Jo, hon är trevlig, ödmjuk, kompetent, arbetsvillig, nyfiken,hur snygg som helst, socialt kompetent,strukturerad, organiserad, rolig, lojal...." ja...som sagt, be dom höra av sig till mig ;0).

Nu ska jag jobba vidare....puss puss syster...

2009-07-29 @ 10:02:26
Postat av: Jempa

Jag håller med föregående talare, och dig själv - tappa inte modet bara för att de kanske som sagt inte hör av sig dagen efter de fått ditt cv ;-) men du; ring upp dem och säg att det är du som är den eminenta och kompetenta person som skickade in ditt cv häromdagen, och säg att "det här kan jag erbjuda er, jag skulle gärna vilja komma på ett förutsättningslöst möte och presentera mig närmare?"...



Anyway, jag vet ungefär hur du känner det att vara hemma. Jag kände ungefär samma sak när jag var hemma med Edvin och inte hade ett jobb att gå tillbaka till. Man kan liksom inte njuta av tiden med sina barn på samma sätt som när man vet att det datumet ska jag gå tillbaka och jobba, nu ska jag njuta av att vara med mina barn. Men som sagt, tappa inte modet! Jag är säker på att det kommer att ordna sig för dig, just för att du är en sån person som ser till det! Tänk på det! Snart kommer nåt smart företag/organisation komma på att det är dig de söker. Sköt om dig, vännen. Pussåkram

2009-08-04 @ 20:41:01
Postat av: Charre

Haha darling du är så skön. Att de inte ringde dagen efter..!!?? (Snacka om hög klass på bloggandet, alltså rolig text).

Serioulsy, jag håller med Ullis och Jenna. Du vet ju vad vi här på Måsgatan tycker. Jag kan oxå va referens..puss puss. det var jag som kommenterade förra inlägget..

2009-08-04 @ 23:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0