4v till jul...ehhh

...skämtar nån eller? Så himla mycket snack nu om jul o presenter och mat etc Och jag antar att det är läge för det. Och vist! Jag har ju köpt massa nya julsaker...på IKEA...(innan jag fick jobbet dock..), och jag ser fram emot jul. Men det var i September det. Sen tror ju hjärnan att det efter det ska bli höst o kallt och så lite snö på det + mörkt ute. Då vet man ju lixom utan att behöva fundera att -snart är det jul!! Men nu,,det GÅR bara inte. Vi har haft runt +32-35 hela veckan och idag höll jag på att svettas ihjäl. Det blir äntligen liiite ljusare på kvällarna och allt man hör är ju att: Nu är sommaren snart här...., sommarloven börjar snart, och mango o bigarråer (shit hur stavas det?) is in season. Så jul,,,mitt i sommaren,,nää,,det kommer jag aldrig att vänja mej vid. Och jag kommer även alltid att sakna svensk jul! Till nåt helt annat! Alltså hur levde man innan a/c?? Bara undrar!! Uppfinnaren till det borde fått Nobelpriset. Jag är såå jädrans tacksam att vi fixade det i huset i Feb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0