Summer 3år!!



Kan inte fatta att min skruttunge blivit TRE! Lilla hjärtat! Hon viste direkt på morgonen när vi frågade vad det var för dag idag sa hon -It's Summers birthday.!
Sen blev hon så glad för sin stora mjukis kangaroo att hon inte ville öppna resten av paketen. Efter lite tjat från mamma o pappa öppnade hon resten, men det tog 100år... Den nya keyboarden var lyckad o hon spelade o sjöng direkt. Många fina paket från Sverige oxå. TACK ALLA!!

Chay hade fått uppdrag att göra tårtan, och han var helt laddad. En valp-tårta skulle det bli! Sen har jag aldrig sett honom så frustrerad o arg...hoho. Inget gick som han ville och frostingen tog med tårtan så det lossnade bitar i det vita och det såg lite sorgligt ut faktiskt. Och det som skulle ta max1h,,,slutade i 3h typ. Jag var ok i början men började oxå bli lite trött på den jädra tårtan för jag fick göra allt annat själv. Fruktspett o dippsnacks mm. Vi var sjukt stressade när det började närma sej kl:14. Så snabt upp till parken vi skulle vara. 14barn o div föräldrar kom till kalaset, både svenskar och Aussies, och vi fick hjälp att dekorera bordet med balonger. Det var en underbar dag med +24 o sol. Kändes som svenskt sommarväder!! Barnen lekte vid lekplatsen och åt kakor o popcorn så det stod härliga till.
Summer ville återigen inte öppna några paket hon fick. Däremot grät hon när hon inte vann 10kr bollen som var med i en lek.( "Pass the parcel"=barnen passar paketet runt till musik och när musiken stannar får dom öppna ett lager papper).....hmmm Sen slogs ungarna om att hålla såp-bubbel-pistolen.....,,men annars var den en hit!!
Slutade med klassikern fiskdamm! Det är sååå helsvenskt,,,I love it!!,,, och ingen har sett det här i OZ.

Ett lyckat första barnkalas!!
Underbart att vara ute i en park med alla smulor o skräp.
Dock på kvällen hade jag sååån j-a foglossning att jag varken kunde sitta eller stå. Men det var det värt!

Mer bilder på FB om nån vill se!
http://www.facebook.com/album.php?aid=148884&id=669326828&l=4876aa8892


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0