Idag känner jag mej som en dålig mamma... :(

Var på simskolan imorse, som haft uppehåll i ca2mån, och igen ville inte Summer göra riktigt som läraren ville. Summer tycker det är skitkul att hoppa i poolen och plaska runt o göra som HON vill. Vissa saker följer hon med, men sen är Sum så jädra bestämd av sej att vill inte hon en sak så VILL hon INTE. Det GÅR inte att tvinga henne. Och jag har väl ingen direkt lust att tvinga henne heller. Då sa läraren att -Summer has got all the control! Menat att JAG har ingen jädra kontroll över henne och låter henne bestämma själv vad hon vill göra. FAN,,jag hade lust att börja tjuta. VADÅ!! Ska jag trycka ner henne under vattnet tills hon gör som säger eller?? FAN förlåt om inte jag är nån natzi-morsa som inte är tillräckligt HÅRD mot mitt barn och inte har KONTROLLEN över henne. Till saken hör oxå att Summer är typ den enda ungen som vägrar doppa huvet, aaaaaalla andra barn gör det, vilket är ok för mej,,,MEN ändå liiite känsligt. Jag erkänner att jag inte ofta är hård mot Summer. Förutom när det gäller saker som JAG tycker är riktigt viktiga. RESPEKT mot barn/vuxna/djur o natur. DET tycker jag är bland det viktigaste i uppfostran. Men sen är väl både jag o Chay lite för veka... usch,,jag vet att jag inte heller ska bry mej om vad en gammal kärring till simlärare säger,,,men usch vad känslig man kan va när det gäller kritik om sitt barn...

Kommentarer
Postat av: Jenna

Hej vännen! Vill bara säga att du resonerar HELT RÄTT tycker jag!!! Jag tycker INTE heller att man ska tvinga sitt barn till något i vattnet - jag tror bara att det skulle få motsatt effekt. Jag menar - varför är ni där, tror simläraren?? Lära sig att simma "på riktigt" behöver hon väl inte än på flera år - låt henne ha kul och plaska och hoppa så kommer det där med att doppa huvudet när hon är redo. Det är ju inte konstigt att inte alla barn vill det - det är ju mot det naturliga liksom. Sen måste jag bara säga att bara det att du gör som känns rätt för er, och inte följer nazi-lärarens påhopp, gör ju dig till en super-morsa!! Jag är helt säker på att ni är "stränga" avseende de saker som ni anser vara viktiga, varför ska man bråka om annat? Allt jag försölker säga här är ju att du har ju svaret själv - lysssna på dig själv, du resonerar ju helt rätt. Fortsätt med det, darling, du är en super-duper-mamma!! Stor KRAM (gick visst igång lite på det här med simlärarens attityd märker jag ;-)

2010-02-01 @ 10:25:20
Postat av: Sis

AMEN HELLO:::::::::

TA DEN DÄR JÄKLA SIMLÄRARENS HUVUD OCH DOPPA UNDER VATTNET OCH HÅLL...HÅLL...HÅLL..HÅLL..HÅLL...OJ HOPPSAN, NÅ´N SOM INTE VILL VARA UNDER VATTEN ELLER?????KÄRRING!!!

Du ÄR Summers bästa mamma! I know that!

Love from bigsis

2010-02-01 @ 16:57:43
Postat av: Lotta

Jga kan inte göra annat än att hålla med föregående talare!!! Herregud vilken kärring!!

2010-02-02 @ 12:23:09
Postat av: Jennie

Matilda 5år har aldrig heller doppat huvudet!!! Inte tänker jag tvinga henne heller! Skit i tanten, hon verkar inte ha egna barn!/Kram på dej

2010-02-04 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0