blodsocker testet..

...var helt jädra vidrigt!!
Först fick jag fasta från igår kväll 20:00 och sen ingen frukost. Sen kl:08 tog dom först ett blodprov i armen. Sen var jag tvungen att dricka en drink som hade 75g socker på 10min.... Jag höll på att spy. URK!!! Så jäkla äckligt!!! (...och snacka om totalt onödigt!! Kunde ju ätit nåt med massa socker i som jag kunde njutit av istället!!! Munkar, godis,,,,suck..)
Sen fick jag sitta o vänta en timma på ett nytt blodprov, och sen vänta EN TIMMA TILL på att ta ytterligare ett nytt blodprov. Jag kände mej helt illamående o snurrig o ville bara få i mej nåt att äta. När det var klart åt jeg en macka i cafeterian o körde hem. Väl hemma var jag SÅ TRÖTT att jag stensomnade i soffan 1h och hade jättesvårt att  vakna upp. Låg sen länge o bara stirrade i taket utan att jag orkade röra mej. MEn jag var tvungen att släpa mej in i duschen och sen åt jag lite och sen iväg till jobbet på em. Kände mej ganska ok sen, men är nu astrött o ska lägga mej. Vet inget om provet före Fredag. Så vi får väl se. Och tills dess ska jag leva som om jag INTE har gravid-diabetes=äta det jag vill!! (speciellt när svenskt smågodis kom på posten idag av min älsklingssyster OCH älsklings-Charre)(så jag ska skynda att äta det innan Fredag....hehe)
Det man inte vet lider man inte av!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0