...aldrig gråta över pengar...

...eller rättare sagt bristen på dom. Det är mitt måtto!

Men sen kunde jag iallafall inte låta bli att gråta hela vägen hem i bilen från tandläkaren. ...suck...
Vet inte om jag grät för att det kostar så mycket eller tanken på allt som behövs göras. Eller för att jag skämdes över att ha så kassa tänder. JAG om aldrig ALDRIG hoppar över tandborstningen.  Tandläkarn-som är en av mina svenska kompisars man- sa: -Men oj! Har du amalganlagningar. Dom som förbjöds i början på 90-talet i Sverige. Och du är ju inte SÅ gammal..!??
JAAAAA för när jag gick i lågstadiet tuggade jag Jenka o Sheik ----Tuggummin MED SOCKER------typ JÄMT!!! Det är typ mina starkaste minnen från att va barn. Köpa billiga tuggummin på ESSO!

Det är ju skandal. Egentligen kanske jag borde anmäla tuggummiföretagen som på 80-talet inte skrev vilka påföljer det kunde ha.
Sen högstadiet har jag aldrig käkat nåt annat än sockerfritt. Skulle aldrig falla mej in. (Sen att man åt godis för jämnan verkade iallafall inte ha samma elaka effekt.) För sen slutade hålen att komma. Men liiiite sent. Har nu mina stora baktänder fulla med mecury som nu har sprickor i överallt. Dom måste bort och KRONOR ska in på två. Sen måste en bak-visdomstand dras ut. För den är det ingen hejd på och den gör ont. + annat smått o gott som får vänta tills dom kan röntka dom efter bebben är ute.

Underbart!
Fick ett papper på allt som borde göras nån gång inom en snar framtid antar jag...(,fast det blir det inte tal om...), och det skulle gå på över 25,000kr..........HELLO!!!!! SKÄMTAR DOM ELLER!?!? NEJ TYDLIGEN INTE,,,för detta är andra undersökningen jag gör inom tre månader med två olika tandläkare eftersom jag inte litade på den första.... Och jag villlll inte bli tandös.....BUHUUUUUUU......

Har nu bokat in en krona och utdragning den 22a och ångesten har börjats att byggas upp. Vet inte hur jag ska palla det. Dra ut en kan jag stå ut med. Men slipa ner en tand totalt.............aggghhhhhhaaaa....HELP!! Och inget jädra valium eller typ LCD kan jag ta heller...........................SUCK!!!!!!!

Men aldrig gråta över brist på pengar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

STACKARS KARRO!!!!

Tänder är ett skit, som man måste underhålla varken man vill eller inte.Mormor har också betalat mycket för sina tänder men hon har alla sina egna kvar iallafall

Återkommer!

2010-09-08 @ 09:40:50
Postat av: sis

amen guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud! Kan inte säga annat än att jag lider med dig. Men är dom helt dumma i huvudet - hur kan det vara så dyrt???? Heeeeelt sjukt.

Vi måste höras av alldeles snart...

pusssaar i masson

2010-09-08 @ 12:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0