Maja snart 4mån!

Åhh äntligen fick man sova lite mer inatt. Haft ett antal jobbiga nätter när Maja bara velat äta. Igår var vi på BVC för 4månaders kontroll. Lite över 7kg väger skrutten,,,,så mat får hon iallafall!! Summer vägde 7kg när hon
 va 6månader!! :0)

 Men det här med sovandet är ju ett fenomen eller...??!! Det står i alla böcker hit o dit att bebisar ska sova 10-12h på natten och sen massor av timmar på dagen... OK! HUR MÅNGA UNGAR GÖR DET!!!??? Jag vill bara veta? För jag känner konstigt nog ingen som har ett sånt barn. Jag tyckte själv det var underbart när Maja sov7-8h i sträck en liten period. Men på dagarna sover hon bara små små cat-naps som vi säger. Och det kan dock va jädrigt störigt. Så fort man lägger ner henne på dan att sova vaknar hon efter 5min, juuuuust när man satt sej ner med kaffet!! :)
 
Så det ÄR ju jädrigt jobbigt med bebisar,,,kan dom inte bara skriva det!! Fast skit i det.....jag bryr mej bara om att få lite mer sömn. Sen om Maja alltid somnar vid matning eller vaggning,,,,ohhhh,,,shame on us!!!,,,så gååår det bara den vägen...

Men så funkar jag SÅÅÅÅ dåligt utan bra sömn..... Efter 3e natten känner jag mej som ett vrak o depp o bläblä...... ALLT blir såå jobbigt o Summer får en tjurigare morsa med ett tålamod på 1% typ...:)
Gick omkring i pyjamas halva dan igår och så tjöt jag efter att ha spilt på vita dynan och typ hela världen höll på att rasa...
hehe...kan jag ju le åt idag!! För jag fick ju mer sömn inatt!!!



Don't mess with the Maja!!


Kommentarer
Postat av: Morfar

OMG. vad fin hon är, gud va fin hon är.( Nu spännerjag min bröstkorg i vetskapen ATT jag är oxo bidragit ja lie i allafall!) Dina reflektioner om vad som står i böcker alltso teori DET rimmar (tyvärr) med verkligheten ALLLLDRIG! Det är bara konstatera. Kram på Er Alllla! Och GLAD PÅSK! ÖNSKAR

Pappa. morfar MM Kr.

2011-04-21 @ 18:39:58
Postat av: mamma

Jag tror hon blir stadsminister. Det syns på blicken. Mormors lilla skrutt

2011-04-22 @ 22:18:51
Postat av: Jenna

Been there, done that!! ;) Känner igen mig (å Selmis) i allt... (Förutom att Selma aldrig sov 7-8 timmar i sträck förrän vid 9-10 månader) Men men, deet är bara att inse att tiden går fruktansvärt snabbt och nu har man en 1-åring (imorgon) som sover 11-12 timmar på natten utan att vakna. Sweet!! Alltså, håll ut och kämpa på - snart har de väl tonårsfinnar och sover halva dagarna. Pussåkram!

2011-04-24 @ 09:58:12
Postat av: Jenna

PS. Underbar bild! :)

2011-04-24 @ 09:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0