samvetsfråga...?!

...jag har lite ångest o funderingar på hur jag ska göra med en sak. Det är mitt bidrag till UNICEF som dras en gång per månad. Det är bara 100 ynka kronor,,,,så det är ju verkligen inte mycket  egentligen.
Men vi har gjort det i snart 5år, och kan väl i ena stunden känna att,,,vi är ju inte stenrika direkt,,,så jag tror jag vill sluta med det. Särskilt nu när man är hemma med barn utan föräldrarpenning....gulp,,,.
MEN så fort jag tänkt den tanken får jag jordens ångest o tänker på hur RIKA vi faktiskt är!! Vi kan ju vist köpa den mat vi vill ha (...ja förutom allt dyrt kött o lax då,..;)..),,,men ändå! Vi lever ju ett lyxliv med saker o resor om man jämför med resten av världen. Till saken hör dock att det dras från mitt svenska konto, och det börjar ju sina lite. Men vadå,,,100kr är ju inte så mycket om man tänker på hur bra vi faktiskt har det....argghh
Hur ska jag göra??????????????????????????? (är jag nu jordens snålaste som ens tar upp ämnet..??)
Tips o råd please!!

!

...OK,,,,när jag nu ser denna blid håller jag ju på att börja grina....
så jag antar att jag redan har fått mitt svar på frågan......


Kommentarer
Postat av: Morfar

Intressant reflekterande!! Nu är det så att Jag o millioner människor brottas med dylika dillemmmor! Tyvärr livet är så fyntad att VI MÄSTE GÖRA VÅRA VAL O BESLUT. GÖR DITT VAL DÅ ÄR DET DU DU DU SOM GJORDE O INGEN ANNAN O GÅ VIDARE! LIVET SATSAR INTE PÅ ETT KORT, oM DU SKITER I ATT BIDRA I FORTSÄTTNINGEN, VAD GÖR DET DET GES MASSOR MED TILLFÄLLE ATT HJÄLPA EN MEDMÄNNISKA, JAG LEVER MITT LIV SÅ HÄR ATT OM JAG GÖR NÅT SÅ VILL JAG GÖRA HELHJÄRTAD ELLER OXO JAG SKITER I. JA GÖR MINA UNIKA VAL SOM MÄNNISKA,JAG SÖKER INTE NÅGONS GILLANDE BARA FÖR ATT DE SKA TYCKA OM MIG.DET ÄR UNDERBART ATT VARA SIG SJÄLV O DUGA O ÄLSKAD AV LIVET DET VAR ALLT JAG VILLE SÄGA DIN ÅLDRANE PAPPA KRAMAR

2011-04-09 @ 19:55:14
Postat av: Anonym

2011-04-09 @ 20:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0