...förlossningen...

Vet att endel undrar över hur det gick!! Speciellt andra mammor..:) Och jag kan tala om att det var en superspeedig tjej som ville ut.

06:30 på juldagsmorgonen kände jag förtsta värken. Sen gick vi upp och åt frulle och öppnade paket med Summer. Kände några mer värkar komma lite oftare och ganska onda. Men jag tänkte att det tar ju ett tag, och man vill ju inte åka upp för tidigt och "va till besvär"..... Men ganska snabt kände jag oxå att dessa inte var som med Summer. Dessa kändes betydligt mer och det tryckte på som fasen.
Vi ringde Ninni som kom o hämtade Summer och sen åkte vi upp till sjukan.

Kom upp runt 09 och blev hänvisade in på förlossningen direkt. Dom satte på elektroder på magen för att kolla Majas hjärtslag och sa att snart skulle jag få gå o duscha o byta om. Sen kollade dom hur öppen jag var och hoppsan...6cm redan... Jag sa att jag ville ha epidural!! Barnmorskan bara mumlade nåt ..mhmmm..yeh... och sen sa inget mer...
Började göra jädrigt ont och jag fick lustgas. Thank you lord!! Löööve lustgas..... Låg fortf och undrade vart min jädra epidural var. Sen sa jag att nu kan jag inte hålla emot längre. Dom kollade och sa ok,,, BM och läkaren som kommit in slängde på sej handskar o rockar och allt jag kommer ihåg är två värkar som jag riktigt pushade. -GET HER OUT!!! svar- You can do it! Bring her around the corner now. You are doing great!!!!

10:15 kom hon ut. Jag var fortf i mina kläder och kunde inte fatta det. Vi var totalt chockade hur fort det gått.
Lite snuvad på min epidural....;)...men glad efteråt att jag inte hade behövt nåt. Hello!! Hur jädra duktig vaar jag inte utan smärstillande!?!?  Kände mej otroligt pigg sen och inte alls så "ledbruten" som förra gången.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0