Översvämningar....

Det är helt sjukt här just nu. Vi är dock helt ok och det kommer inte att svämma över där vi bor. Men vi har suttit framför tvn hela dan och kan inte fatta vad vi ser. 9 döda och så många som fortf saknas. Sitter o grinar och dom säger att det var en inlands tsunami. Chay är ju uppvuxen i Toowoomba där bilarna åkte som tändsticksaskar i den flash flooding som kom såå fort. På vissa ställen steg vattnet med 3m på 10min. Det har regnat över 100mm rern PER TIMMA där!! Och Towoomba ligger långt över havsnivån. Nu kommer allt vatten därifrån och runt om till Brisbane. Dom måste släppa ut mer vatten från den stora dammen som svämmar över + att det är högvatten i havet vilket gör att floden som rinner genom Brisbane redan har hög vatten nivå. Nu evakuerar dom folk som bor nära floden i Brisbane o i city. Dom räknar med värre översvämningar än 1974.
Och på torsdag ska det nå maxnivån.

www.news.com.au


Kommentarer
Postat av: sis

loveu

2011-01-11 @ 17:08:01
Postat av: pappa

Jag håller mig uppdaterad om vad som händer i Australien, det är inte klokt vad vattenmängder det finns inga ord,pratade med mamma o hon säger att ni bor på "en kulle" lite högre så! kram på er alla mina tankar är hos er.

2011-01-11 @ 19:53:58
Postat av: Anonym

Jag håller mig uppdaterad om vad som händer i Australien, det är inte klokt vad vattenmängder det finns inga ord,pratade med mamma o hon säger att ni bor på "en kulle" lite högre så! kram på er alla mina tankar är hos er.

2011-01-11 @ 19:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0