Livets goda stunder..


När Summer är hos farmor och Maja somnat hinner jag med att ta liten egen livsnjutartid BARA för mej själv.
 
DÅ väljer jag en kopp kaffe, jordnötsringar från Sverige och en bra bok.

Sen att disken är odiskad och tvätten ligger i högar struntar jag i. Vet att många inte klarar av att njuta i en sån situation, men jag är tvärtom. Jag älskar att samla krafter inför städning. Och det funkar. För det blir inte alls lika tråkigt efter att jag vet att jag hunnit få min egentid. Annars kanske jag hunnit med allt det tråkiga men inte mej.

Så dagens tips från coachen är att njuta om så bara liiite o låta det andra tråkiga vara.
Det är du värd!


Kommentarer
Postat av: pappa

Kloka tankar! De har jag praktiserat sen länge.DET ÄR VIKTIGT MED EGEN TID! kr.

2011-03-01 @ 06:21:19
Postat av: Lotta

Du är så klok! Längtar massor efter dig.

2011-03-01 @ 08:05:13
Postat av: Anonym

Mina takter!!!!

2011-03-01 @ 11:49:14
Postat av: Jenna

Du har helt rätt! Å vet du? Jag börjar bli mycket bättre på det jag med! Förut var jag alltid så att jag villre göra undan måste-grejerna först för att kunna njuta men nu... Jag menar, när man har hunnit det tråkiga så är ju alltid tiden/stunden över och man hinner aldrig sätta sig, så jag har börjat göra som du :) Kram till dig å fortsätt med dessa kloka tips från coachen!

2011-03-02 @ 20:31:17
Postat av: Sis

Jaha...då var man tillbaka på jobbet igen då.

Har jag drömt att vi var hos er nyss?

I så fall var det den bästa drömmen ever.

Längtar galet efter er

Njut av din egentid

Ska jag skicka mer jordnötsringar? ;0)

Love you darlingsis!!!

2011-03-03 @ 12:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0