Vill inte köra bil mer.....:(

ok, jag kan inte fatta mina känslor som jag fick uppleva igår.

Skulle köra med barnen till ett kalas på morgonen ca30min iväg och det regnade hela tiden.
Redan från början kände jag mej halvt nervös att över huvetaget köra med barnen i regnet. Sen så upp på motorvägen och jag får en klump i magen och tycker hela tiden det är obehagligt. Jag tänker HELA TIDEN på att -tänk om bilen framför får vattenplaning eller bilen brevid kör in i mej. Själv kör jag som en kärring nu....ärligt!!! Så det ska mkt till att jag får sladd.
 Sen plötsligt bromsar alla bilar in o det blir kö. Och så givetvis åker vi förbi en olycka. 3bilar o en buss... En av bilarna halvt ihoptryckt o det syns att den måste fått sladd. Inga poliser ännu, så vi det måste skett precis innan vi kom.
Jag känner mej helt illamående och börjar grina...ÄRLIGT!!!!. Vill helst av allt köra av vägen o ringa efter Chay att hämta oss. Vill inte nånsin köra bil med barnen i....Vill flytta till en ö utan fordon,,,eller minimum köpa den dyraste största säkraste Volvobilen som finns..., men fortsätter givetvis att köra till kalaset. Men kan inte släppa tanken att HELA tiden KAN nåt henda och det kan henda SÅ FORT!! Vi sitter i ett osäkrat vapen....Nån dåre som kör in i oss och barnen kan dö... Helt GALET att tänka så, och i 18 ÅR har jag haft körkort och ALDRIG varit rädd för att köra eller tänkt så sjuka tankar.

I 18ÅR har  jag kört bil och aldrig varit med i en olycka, sen hender det två saker på 6v..... Sure att man kanske tänker liiite,,,,
MEN det jag inte kan FATTA  är hur det verkligen PÅVERKADE mej!!???? Vi var ju OK!! Ingen skada skedd!! Jag borde mest va glad. Och istället tänker jag bara BARA på saker som KAN henda...

USCH,,,jag hoppas detta går över med tiden.... Även om man ska ha respekt för trafiken behöver man ju inte överdriva....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0